جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
اژه ای

حوزه/ رئیس قوه قضاییه گفت: اگر مردم می‌خواهند کشور پیشرفت کند، باید در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز جمعه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد لرزاده در کنار سایر مردم، رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس قوه قضاییه همچنین هنگام حضور در صف رأی‌دهندگان، با تعدادی از مردم به گفت‌وگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب آنان را استماع کرد.

رئیس قوه قضاییه سپس طی مصاحبه‌ای در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز جمعه پانزدهم تیرماه روز سرنوشت‌سازی برای کشور است، امروز روزی برای تعیین رئیس‌جمهور به مدت ۴ سال است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: طبیعتاً چنانچه رئیس‌جمهور با آرای بالاتری انتخاب شود، از پشتوانه بیشتر مردمی برخوردار خواهد بود و به عنوان مقام اول اجرایی کشور می‌تواند اهداف و برنامه‌ها را بهتر و سریعتر انجام دهد.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: چنانچه با دید ملی، دینی و سیاسی بنگریم و نسبت به سرنوشت کشورمان و رفع مشکلات تاکید داشته باشیم، باید به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنیم و شخصیتی را که اصلح می‌باشد را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای، با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های خطیر منصب ریاست‌جمهوری، ابراز کرد: رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی فضای مجازی است و اگر امروز کسانی نسبت به جنبه‌های فرصتی و تهدیدی فضای مجازی نقطه‌نظر دارند، رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی می‌تواند منشأ اثر باشد.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می‌باشد از همین رو اگر کسانی نسبت به مسائل فرهنگی کشور نقطه نظراتی دارند و در صدد اصلاح و اعتلای آن هستند، اینجا نیز رئیس‌جمهور می‌تواند مؤثر و نافع باشد.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز می‌باشد، پس اگر مردم نسبت به رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کشور دغدغه‌مند هستند، ضروری است مشارکتی گسترده به هم رسانند، بدون تردید برای رفع مشکلات کشور در حوزه اقتصادی با توجه به محدودیت‌هایی که با آنها مواجه هستیم، رئیس‌جمهور می‌تواند منشأ اثر باشد.

رئیس قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی نیز می‌باشد، رئیس‌جمهور می‌تواند در اجرای همه مفاد و اصول قانون اساسی از جمله فصل مربوط به حقوق مردم، اقدامات موثری را ترتیب دهد.

وی یادآور شد: ان‌شاءالله مردم با حضور پرشور خود در انتخابات امروز، در جهت رفع مشکلات و اعتلای کشور نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha